Cookiepolicy
Cookies är nödvändiga för att optimera vår hemsida. De hjälper oss att lagra statistik och information som gör det möjligt för oss att visa funktioner som jämförelseverktyget . Dessa cookies sparar inte några personuppgifter. Du kan läsa mer om cookies på vår sida för Datasäkerhet

Aktuella erbjudanden
2019-08-16

Ford drar 500 ton med elektrisk F-150 – firar med pickup-emoji


Ford släppte i somras en film där en helelektrisk version av F-150, USA:s mest sålda pickup, drog tågvagnar som tillsammans vägde över 500 ton. För att fira bedriften har företaget nu också ansökt om att få en pickup-emoji inkluderad i det officiella emoji-biblioteket.

Videon, där en helelektrisk prototyp av pickupen F-150 drar tio tågvagnar lastade med 42 bilar, och en vikt på totalt över 550 ton, har blivit en viral succé sedan den släpptes för ett par veckor sedan. Nu kommer Ford dessutom med fler nyheter på pickup-marknaden, och den här gången är prislappen minsta möjliga. Det handlar nämligen om en pickup-emoji som helt gratis lanseras, förhoppningsvis, i ditt emoji-bibliotek under nästa år.



Gediget utvecklande
Pickup-fans över hela världen har noterat att det saknas en emoji för deras favoritfordon, och Ford bestämde sig för att göra något åt det. Efter en gedigen utformningsprocess, som följer samma precision och finess som för en vanlig bil, så har pickup-emojin nu blivit utvald som kandidat för att introduceras i världens alla emoji-bibliotek under 2020.



– När kunderna började efterfråga en pickup-emoji visste vi att vi var tvungna att se till att det blev verklighet. Givet Fords ställning, med de mest sålda pickuperna i både Nordamerika och Europa, finns det ingen bättre än Ford för att hjälpa till att leverera helt nya pickup-emojin till hårt arbetande sms:are världen över, säger Joe Hinrichs, vd för Fords bildivision.

Konceptemojin som utvecklats av Ford har finjusterats för att möta de senaste trenderna.
– Vårt team har ägnat enormt mycket tid på att djupdyka i meddelandeforum, följa sms-influerare och läsa igenom sociala medieflöden för att verkligen förstå våra kunders behov. Folk vill ha en pickup-emoji som är fräsch, stilren, bär med sig deras ideal och drar ut gränserna för vad en pickup är. Slutresultatet är en modern ikon som borde ge alla pickupfans ett ”smiley face”, säger Craig Metros, designchef på Ford Nordamerika.


Kontakta oss



Aktuella nyheter