Cookiepolicy
Cookies är nödvändiga för att optimera vår hemsida. De hjälper oss att lagra statistik och information som gör det möjligt för oss att visa funktioner som jämförelseverktyget . Dessa cookies sparar inte några personuppgifter. Du kan läsa mer om cookies på vår sida för Datasäkerhet

Aktuella erbjudanden
2019-08-20

Ford rekryterar till sitt första E-sportlag under Gamescom

Ford bygger vidare på sitt racingarv från den fysiska världen och lanserar sitt första E-sportlag någonsin. Rekryteringen för nationella lag, under namnet "Fordzilla", kommer börja under gamingmässan Gamescom i tyska Köln nu i veckan.

Ford fortsätter att undersöka och finna synergier mellan den digitala och den fysiska världen, där företaget tror att gaming kan hjälpa till rörande hur vi ser på och utvecklar framtidens mobilitet. Miljoner av människor över hela världen har satt sig i olika Ford-modeller i den virtuella världen. Nu vill Ford hitta de absolut bästa förarna för att bygga upp sitt första E-sportlag någonsin.

– Ford har ett väldigt fint arv och fin erfarenhet av racing. Nu är det dags att ta den erfarenheten, applicera den inom E-sportvärlden och samla upp talangfulla virtuella racingförare och få dem att ta köra någon av våra Ford Performance-bilar, säger Roelant de Waard, marknads- och försäljningschef på Ford Europa.

Bygger upp nationella och internationellt lag
Ford startar sin rekrytering av gamers under den kommande Gamescom-mässan i Köln. Fordzilla-lag kommer att skapas för Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien och Storbritannien, såväl som ett europeiskt lag bestående av stjärnspelare från de nationella lagen.

– Gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen håller på att suddas ut, och gaming är numera en del av mainstreamkulturen. Gamingproffs utmanar professionella racingförare i den fysiska världen och många av våra vardagliga aktiviteter är "gameifierade", det ser vi i allt från träningsappar till att samla lojalitetspoäng för att få en gratis kopp kaffe. Genom att dra nytta av passionen och expertisen från gamingkulturen kan vi utveckla våra tankar rörande hur framtidens resor kan se ut – något vi är engagerade i och tycker känns väldigt spännande, säger Amko Leenarts, chefsdesigner på Ford Europa.

– Vi är glada att se hur stora varumärken som Ford väljer att satsa på Forza Motorsport. Vi har sett en märkbar ökning av spelande som vill börja tävla i E-sport, och vi ser även ett ökande antal som vill följa tävlingarna. Det känns jättekul att partners som Ford Motor Company öppnar upp för ännu fler möjligheter, säger Justin Osmer, chef för partnerutveckling vid Turn 10 Studios, skaparna av Forza Motorsport.



Kontakta oss



Aktuella nyheter