Vi har sedan 2012 Dahlqvists LÄGSTA PRISGARANTI på all service och reparationsarbeten på alla Fordbilar*.

Som märkesverkstad är vi experter på just din Ford. Vi kan därför garantera att vi servar och reparerar din bil till det lägsta priset.

Hittar man som kund en verkstad som erbjuder en identisk reparation eller service med samma innehåll till ett lägre pris någon annanstans, så matchar Dahlqvists det priset.

"Med Dahlqvists LÄGSTA PRISGARANTI tål våra priser på service och reparationsarbeten att jämföras! Många kunder har en förutfattad mening om att auktoriserade verkstäder är dyra, men med vår LÄGSTA PRISGARANTI vill vi visa att så inte är fallet", säger Peter Sandgren, servicemarknadschef på Dahlqvists Bil AB.

Dahlqvists LÄGSTA PRISGARANTI innebär att vi på kundens begäran utför arbetet till samma pris som annan verkstad.

Dahlqvists LÄGSTA PRISGARANTI gäller under förutsättning att kunden kan uppvisa offert på identisk reparation/service med samma innehåll från en annan verkstad, där man givetvis också använder originaldelar (OEM leverantör) samt utför reparation/service enligt biltillverkarens anvisningar. Arbete, delar och dess innehåll måste vara specificerat.

Viktigt att jämföra rätt saker, vilket inte alltid är helt lätt! Men med dessa punkter kommer man dock en bra bit på vägen:

• Vad exakt ingår i priset? Tid och delar behöver vara specificerat.

• Använder verkstaden originaldelar (OEM leverantör) och olja enligt biltillverkarens instruktioner?

• Har verkstaden rätt verktyg, nödvändiga specialverktyg och diagnosinstrument som är anpassade för just din bil?

• Har verkstadens tekniker rätt utbildning, kunskap och kompetens för att ta hand om just din bil?

• Görs servicen enligt tillverkarens rekommendationer gällande kontrollpunkter och moment som ska gås igenom samt avsätts den tid som fabriken rekommenderar?

• Kan verkstaden utföra servicekampanjer, återkallelser och uppdateringar enligt biltillverkarens riktlinjer?

• Ingår lack- och karosserikontroll för att eventuell rostskyddsgaranti ska gälla?

• Kan verkstaden garantera dig som har en digital servicebok att den blir uppdaterad och stämplad korrekt? Viktigt för att nybilsgarantin ska gälla

• Ingår lånebil i samband med servicen?

• Ingår förlängning av vägassistans försäkring i samband med servicen?

Offerten får inte vara mer än fyra veckor gammal och skall komma från en verkstad inom en radie på 5 mil från aktuell Dahlqvistsverkstad, samt skall visas upp innan arbete påbörjas.

* sålda och marknadsförda av Fords svenska generalagent.

När vi servar din bil har du alltid fri lånebil och du får 1 års Vägassistans. Läs mer på respektive sida.

Helt enkelt billigare & tryggare hos Dahlqvists!

Välkommen till Dahlqvists, Du också!